En helg i Järvsö

Vi började med att försova oss i fredags när vi skulle åka. Fredrik hade ställt klockan på 6, och jag litade på han. Jag vaknar av mig själv 07:30 och bussen gick 07:20. PANIK! Väckte Fredrik, hur tar vi oss till Östersund nu? Vi hade lite tid på oss då vårat tåg skulle gå därifrån kl 11. Kom på att det var byte med bussen i Järpen. Okej, då behöver vi bara ta oss dit, och vi hade en timme på oss. Det var bara att börja ringa runt. På andra försöket var det klart. Vi fick åka med Tanzer som skulle och jobba i Järpen. Vi hann i tid, och kom med bussen.
Inne i Östersund mötte vi upp Mickis som var på besök över helgen, helt själv. Vi åt frukost på Pause, snackade massa skit och gick i regnet till tågstationen. Vinka av Mickis och åkte vidare till Ljusdal. Där möttes vi av Freddans mamma, och hennes nya läckra bwm. Rally morsan det där.
Åkte hem och lämna väskan, sen kom nästa gäng. Nicklaz, Teodor och Elsa. Helt plöstligt var vi fullt hus.
Måste vara den absolut fulaste/äckligaste bild på mig. Men jag bjuder på den
Vi käkade, kollade på Idol. Nicklaz hade tävling att proppa in mest ostkrokar i munnen. Vi skrattade så vi grät.
Fredriks syster Angelica och mamma
På lördagen var det dax för friidrott tävling. Sandra och Pia kom upp till Järvsö över dagen. Klara var med och tävla. Vi hann se henne stöta kula, och springa 60 m. Åh, jag blir så stolt. Mosters duktiga lilla skit unge. Talang det har hon, och jag hoppas det blir något stort över henne.
Vi åkte bort till Outlet och jag fick äntligen inhandla dom första bäbis kläderna. Det blev 2 bodys och en t-shirt, vinter skor och bröstvärmare för mig. Kan vara bra att ha, ifall man får mjölkstockning.
Jag, Sandra & Pia knallade bort till Lill-Babs café och tok en fika i det underbara höstvädret. Vi skulle bara ta en kaffe/té men det blev en hel del godsaker. Måste ju passa på!
Någon timme senare blev det middag på Öje restaurang. Vi smällde i oss massa kina mat. Mums!
Åkte upp till Järvsö backen och tog lite kort, och kollade utsikten. Förbannat fint är vad det är.
Alldeles efter det lämnade Sandra och Pia oss. Men det var helt underbart att ha dom där, dom timmarna vi fick.
Till kvällen blev det lugnt, vi kollade på Dirty dancing. Underbara film!
På söndagen tog jag och Elsa med oss Teodor ner till friidrotten och kollade på Klara igen. Hon sprang häck, och kom på andra eller tredje plats. Vet inte vilken placering det blev.
Mot eftermiddagen smällde vi i oss pizza, sen satt jag ute på balkongen och läste en bok. Mys!
Mot kvällen åkte vi hem till Åre. Vi åkte sju från Ljusdal och kom hem strax efter tolv på natten. Både jag och Fredrik somnade på stört.
Fantastisk helg, tack alla för denna helg!
Glad liten skit!

Kommentarer
Anna skrev:

Tänkte på ditt inlägg om barnvagn - har en kompis som ska sälja sin vagn, tror inte dom har sålt den än. Det är en grå/mörkröd Brio (modellen heter Nova tror jag) med lift och vändbart och höjbart styre.. en -06a gissar jag. Såhär ser den ut, men med annat chassi då BarnvagnochBabybjornbarsele_22877240.htm?ca=6&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/ystad/BrioBarnvagnochBabybjornbarsele_22877240.htm?ca=6&w=3



Jag har några egna bilder också. Hör av dig om det är intressant så kan jag kolla om dom har den kvar

2009-09-23 @ 00:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0