BORLÄNGE-MARIE

Då var man BorlängeBo igen. Efter ha snurrat runt i vida världen dom senaste 6 åren har jag flyttat hem där jag hör hemma. Med familjen och vännerna. Borta bra, men hemma bäst. Även fast Åre var min absolut tryggaste, och bästa plats så längtar jag inte direkt tillbaka. Man ska vara ung, och nyfiken på livet om man ska bo där. Nu vill man ha ett stabilt liv med rutiner, och en fastpunkt.
Mamma spelade en låt för mig när jag fyllde arton, och texten går såhär.
"Ditt rum har du kvar här, vi ändrar inte om där än. För det är en sak du ska veta
Att du alltid är välkommen hem."

Det stämmer, 6 år senare sitter jag på mitt rum, som är helt orört. Min säng, min hylla, mina fotografier, mina urväxta kläder i garderoben. Allting är sig likt. Jag är äldre nu och med stora erfarenheter har jag med mig i bagaget. Som människa har jag växt, men när jag är i Borlänge blir jag en ganska vimsig osäker själ.
Det är konstigt att bo här igen, man är liksom inte här på besök längre. Mitt rum ser ut som ett bombnedslag och det står flytt kartonger och väskor överallt. Nu ska ett helt hem få plats i ett litet rum på kanske 12 kvm. Längtan att få skaffa eget är stort, där jag får ha mina saker där jag vill, kunna titta på det jag vill på tvn, äta den maten jag är sugen på. Bara göra vad jag vill. Man blir lite låst att bo hos mamma och pappa, och inte tala hur bortskämd man blir.
Men för mig har det inneburit att dom senaste åren har Borlänge för mig varit semester, där jag blir ompysslad och får sova hur länge jag vill, komma och gå som jag vill.
Det är konstigt, och ovanligt. Därför vill jag skaffa mig något eget, så man får starta sitt liv som BorlängeBo. 
Jag har sökt två jobb, ena jobbet hörde jag att dom hade fått in över 300 ansökningar. Så det behöver jag inte ens fundera på. Det andra måste jag forska lite mer på, och ta mig dit och checka läget. 
Vet inte riktigt vad jag vill jobba med heller, men tror jag vill fortsätta med på restaurang spåret. Annars öppnar IKEA om 2 år.. Hörde dom hade fått över 40,000 ansökningar. Släng dig i väggen Mary!

Benjamin, älskade skit ungen verkar stor trivas i Borlänge. Mycket som händer hela tiden, och orden bara ploppar ur honom. Nu är det inte bara hej som finns i arkivet. Det är allt från glass, till hej då allihopa. 


Har precis haft en jätte mysig kväll med bästa vännen, spontan besök.. Kaffe drickande (mitt i nassa) tjej tjatter.. ja en alldeles alldeles underbar kväll.. Såna kvällar behövs. Å det bästa är att hon bor bara 100m från mig. Malin, du kommer aldrig bli av med mig nu. Lika bra du ger mig nyckeln hem till dig ;)

Ja men en liten update såhär på nattkröken! Det är en dag i morgon också. Jag ska försöka bli bättre på det här med bloggen
Min kille det där

Kommentarer
Pia skrev:

Kul att ha dig i Borlänge igen och "din kille" =).

Kram tä er båda <3

2011-08-19 @ 19:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0