MINA FÖRÄLDRAR

Info: Mina föräldrar

Mamma heter Gun, och pappa heter Åke. Mamma är 53 år och pappa är 58 år. 
Totalt olika personer. Pappa är den som kan tala för två, ibland tre. Mamma är den tysta, blyga som inte gör så mycket väsen i från sig. Om hon inte är arg då ;)
Pappa är charkuturist och har jobbat inom chark i i 20 år kanske? Gubben gillar att ha många bollar i luften, och är gärna med och snörar överallt. Idrott och trav är han största passion i livet. Varit med i tunabro, brage, borlänge hockey, domnarvets gymnastik klubb. Tippar trav varje vecka, och spelar bingolotto varje söndag. 
Blev utnämd till Årets Borlängebo 1998, och årets Eldsjälv på barnens dag 1999. Osäker på årtalen men gissar mig fram. Varje sommar är det stor fotbolls cup i Borlänge, farsan stylar om till GB glass gubbe och glider runt på el moppe runt sportfältet och säljer glass. Jag säger då det, tur att man hade växt ifrån Dalecarlia innan han började åka runt där. Annars hade jag skämts ihjäl som 12 åring, då när man sprang efter alla snygga fotbollskillar.
Annars är han väl känd som Körv-Åke i hela Borlänge, och säljer gustavskorv (hästkorv) till förbannelse. Benji är tokig i hästkorv. 
Ja, om pappa skulle man kunna skriva en hel bok. Det finns så mycket i den karln. Skriver dagbok gör han också, och har gjort det sedan 1983, varje dag. Skit häftigt. Det finns liksom skriver när jag föddes, och alla min födelsedagar. Ja, och allt annat såklart. 

Mamma då, hon gör ju inte så väsen i från sig. Har arbetet inom bageri, på Juvel bagarn och Skogaholms. Har på senare tid jobbat som personlig assistent. Är grym på att laga mat, och det är alltid min önskemål när jag kommer hem att få mammas mat. Riktig husmanskost. Mamma har väl direkt inga intressen förutom Lasse Stefanz, som hon lyssnar på 24 timmar om dygnet.
Mamma och pappa har alltid ställt upp för oss syskon, och har skjutsat på träningar, hämtat överallt. Varit helt otroliga när vi var yngre och är helt fantastiska än idag. Stor eloge till dom mina finaste föräldrar ♥
Haha, farsan i ett nötskal. Sommaren 2008 i Åre



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0